torsdag 16 oktober 2008

Nytt inredningskoncept för Rizzo damskor, accessoarer och reseeffekter på NK i Stockholm


Code Conceptdesign, har på uppdrag av Rizzo International tagit fram ett nytt inredningskoncept för avdelningen damskor, accessoarer och reseeffekter på NK-varuhuset i Stockholm.

Uppdraget från Rizzo International var att förhöja köpupplevelsen och bidra till varuhuset positionering som ett ledande varuhus i världsklass.

Karaktären för det nya konceptet bygger på grundstenarna: lyx, sofistikerad, medvetenhet, lustfylldhet och personlighet. Kunden ska känna sig omhändertagen, avslappnad och i lugn och ro botanisera bland världsledande designers och varumärken.

Dessa delar har vi tolkat i kulörval, materialval, möbler, mattor, belysning och självklart utformningen av de olika avdelningarna, som utstrålar alla de kärnvärden som Rizzo International och NK står för.

Vi har använt material som glas, metall, askträ samt lackerade ytor i konceptet och har för Rizzo International tagit fram speciellt designade möbler, pendlade armaturer och mattor men även använt begagnade möbler för att scensätta butiken och skapa en sammanhållen historia.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar